2011. január 14., péntek

Összefoglaló - Könnyű erő 40 nap

Elolvastam, megtetszett, érdekelt, elkezdtem, bejött...sőőőt...qrvára bejött ;-), és olyan eredmények születtek, amit álmaiban sem gondoltam volna. Ráadásul relatív rövid időn belül.
Szerencsére a végén a kis sérülésem sokat nem kavart be, csak pár napot kellett "soft" üzemmódban tolnom.
Nem tértem el a tervtől, mert nem csináltam más gyakorlatokat, viszont gyakran lefaragtam a végén levő swinget, haskereket, illetve könyökrakoncátlanság miatt a pull up-ot.

Fő profil ugye egyszer a floor press volt. Azért ez, mert szept-októberben a katonai nyomásom nagyon megakadt, nem akart javulni, és azt mondták, hogy próbáljuk meg más szögből, így választottam ezt a gyakorlatot. Most a 40 nap végén meg is akartam próbálni egyet a rekordommal a 32kg-val a katonait, gondoltam fellövöm az égbe, de inkább tűrtőztettem magam, és meghagytam későbbre ;-)
Fő profil másodszor az egylábas guggolás. Ezt pedig azért, mert nagyon bírom ;-)
A húzódzkodóm csak később készült el, szóval a húzódzkodás nem kapott akkora hangsúlyt. (a régi PR itt is megvolt: 32kg-1)

A program közben kicsit fosva vettem meg a 40kg-os golyót, hogy "Ááá Máté, nem vagy normális, nem lesz ez egy kicsit nagy?!". Aztán a végére meg úgy belelendültem, hogy kevés is volt, és szépen fel kellett díszítenem, hogy elérjem a kívánt súlyt ;-). Nem azt mondom, hogy mindent meg tudnék vele csinálni, de ezeknél a feladatoknál kicsit kinőttém...szerencsére ;-)

Akkor a száraz tények számokban:

- 175cm voltam a program kezdetén, és annyi is maradtam a végére is => negatív ;-)
- 73-74kg voltam, most 74.5-75.5 között vagyok => pozitív ;-)
ez a minimális tömegnövekedés betudható az ünnepeknek, meg talán annak, hogy egy edzés után, tényleg mindig borzalmasan éhes voltam, és mindent felzabáltam. A kajára egyátalán nem figyeltem. Csúszott a kenyér, süti, csoki minden. Amikor nem mentem focizni, akkor 77-re is felkúsztam, de a heti 1-2 intenzív foci visszaállította a világ rendjét ;-)
(Kami, ha megy a thai box mellette, akkor ettől sem fogsz elhízni szerintem ;-) )
- Floor press bal: 40kg-ról 48kg-ra javult => pozitív (itt kavart be a sérülés)
- Pistol bal: 36kg-ról 44kg-ra => pozitív
- Floor press jobb: 40kg-ról 56kg-ra => pozitív!!!
- Pistol jobb: 44kg-ról 52kg-ra => pozitív!!!
Ez utóbbit különösen komolynak tartom, főleg így 74-75kg-san!
Összefoglalva: abszolút pozitív, Múúúkodik!!! Heppiség van!! ;-)

Annyit még hozzátennék, hogy 2-4 héttel a program előtt már szinte ugyanebben a szisztémában edzettem, és már akkor fejlődtem. Kezdetben floor pressből 36kg körül lehetett a csúcs, és a pistolnak is inkább 40-42kg lehetett a teteje, ehhez képest most... brutál :)

Ja, és a boka mobilitásom is javult. Először hamar 1-1cm-t, mert a Traxival rosszul mértük ;-) (duplán számoltuk le a szegélyt), majd egy kicsit attól is, hogy pistolozások előtt próbálkoztam egy netes feladattal. Számok szigorúan: bal: 9.5 cm, jobb: 11.5 cm

Most 1 hét pihi majd 2-3 hét lazulás jön focival, meg Krisztián RKC-nél meg akarom csinálni az FMS felmérést, aztán utána újabb 40 nap fókuszban a húzódzkodás és a katonai nyomás. Már várom. ;-)

10 megjegyzés:

  1. Gratulálok az eredményekhez!
    Na majd egyszer én is kiprobálom,de most jan.1-től olyan edzést csinálok amit akkor kaptam mikor Radnai Tamás-nál voltam fenn, és kimondottan tömegnővelő. és a legjobb hogy asszem nővők...:D Yeah...addig kicsit hanyagolom is Tboxot...elöször meglátom müxik-e a dolog.
    Basszus az a Pistol kemény...kíváncsi leszek ,hogy a Pull up hogyan fog majd alakulni:D
    Remélem Traxi is ír egy összefoglalót majd.

    Legjobbakat!
    üdv: Kami

    VálaszTörlés
  2. Természetesen én is fogok írni egy rezümét, bár az már most körvonalazódik hogy nálam ilyen brutális fejlődés nem lesz!
    A többiről majd később!!

    VálaszTörlés
  3. Széép eredmények, gratula!
    És ha jól sejtem, akkor a kövi 40 nap után jönnek a kegyetlen metconok?! ;-))

    VálaszTörlés
  4. Köszi a gratokat!
    Így, hogy volt egy fix terv, és folyamatos javulás volt tapasztalható, nagyon motivált. Talán ennek is köszönhető a nagy siker. Traxinak azért húzós időszaka volt (meló nélkül), szóval nem az edzés volt a fókuszban, ezért sem jöttek borzasztó eredmények, de azért volt javulás ott is. MAjd a következő 40 nap...;-)

    Kami: vezesd, hogy miket csinálsz, és ha tömegelős vágyaink lennének, akkor legalább nem kell Pestre menni a HITS-be, hanem a blogodról lekoppintjuk ;-))

    Balázs: Háááát... ;-) Közben azért összeálltak az idei tervek, szóval a vad metconokat nem ígérem. Majd nagyokat swingelek, meg persze sokat, meg kicsit az egykezes húzódzkodásra gyakorlak...mégha brutál falatnak is tűnik ;-)

    VálaszTörlés
  5. Gratula!
    Azért egy-két késő tavaszi, vagy őszi crossfit versenyen megjelenhetnél. :)

    VálaszTörlés
  6. :O
    Idén is lesznek ilyen versenyek? Ráadásul több is? Ricsi, csak nem mész te is?
    Ha tisztul, hogy mikor lesznek, akkor kicsit átértékelhetem a dolgokat talán... készülés nélkül nincs értelme belevágni természetesen.

    VálaszTörlés
  7. Már most is erre készültél, csak nem tudtad.
    Bíróként biztos ott leszek. :) Persze, azért versenyzőként is.

    VálaszTörlés
  8. Ó, március biztosan nem az én bulim lesz. Talán ősz, de még meglátjuk. ;)

    VálaszTörlés