2013. július 11., csütörtök

Életjel 2

Meglepetééés ;-)

Ok, ezek után nem mindig így fognak kezdödni a címeim, és nem csak a szám fog növekedni, hanem lesznek normálisabbak is.

Az idei év egyelöre nem az igazi....persze csak edzés/gyakorlás szempontjából. A munka mellett rengeteg teendöm van/volt, plusz ehhez jön, hogy májusban megszületett a második kis trónörökös, így szinte szó szerint fingani nem volt idöm. Edzések csak hébe-hóba, blogolás meg így egyátalán nem. Nem is bánom.
A sok házi/házkörüli munka adta az ívet rendesen, de ezzel max csak ebben lettem jobb, de a húzódzkodásom nem javult ;-) De legalább romlott ;-) Visszaesett a formám, elmaradtak a rendszeres, tervezett gyakorlások. A 20-30perces mozgások sem fértek bele, mert ezt is inkább egyéb, prioritást élvezö dolgokra fordítottam.
Hogy hiányzott-e?! Hát persze, de nem bánom, hogy így alakult. Hosszú még az élet.

Hogy miért posztolok?! Többször is gyakoroltam, de mivel nem lett belöle a megszokott rendszer, ezért 1-2edzések után nem akartam egyböl billentyüzetet ragadni, és blogolni. Viszont mostmár alakul a rendszer, és írok is... ha idöközben az a minimális érdeklödö is elpártolt volna tölem/tölünk, sebaj, magamnak naplózom az eseményeket ;-)

Az egész ott kezdödött, hogy jó pár gyengébbnél gyengébb gyakorlást pipálhattam ki, és ahelyett, hogy mindez a kedvemet szegte volna, motivált, hogy lesz ez jobb is. Egyre jobban jött a mozgás öröme fíling, annak ellenére, hogy az idei "csúcs formámtól" (de szar szó) fényévekre voltam.
Aztán egyszer csak hopp... húzódzkodós napon jött egy jobb eredmény, mégpedig, hogy ballal-jobbal is ment 1-1 relatív jó ismétlés úgy, hogy húzó kéz a rúdon, másik kéz a dolgozó kéz vállán.
Tetszett, motivált, éreztem, hogy kezdek jól visszarázódni.
Közben kézenállasba nyomásból is eljutottam újra oda, ahol voltam. Szüken nyomásból a teljes mozgástartomány majdnem megvan. Már majdnem le tudom magam engedni teljesen. Egyik kéz emelvényen mutatványból pedig megy 2-2.

Ismét többet olvasgattam a neten (blogok, cikkek), adta a motivációt, aztán megfogalmazódott bennem a "hogyan tovább" is. Így, hogy a rendszeresség megvan, ez blogra is kerül.

Nem bonyolult a történet, szokásos mások által is "unalmasnak" titulált dolgok mennek. Föleg szabadtestsúlyos gyakorlatok. Tehát semmi extra, mert az elmúlt év, idöszak is már erröl szólt. Viszont a húzódzkodást mégiscsak súllyal tolom egy ideig...legalább 40 napig ;-) Kinéztem magamnak Dan John Even Easier Strength programját. Úgy érzem ennyi kell a teljes visszarázódáshoz. Mármint szeretném, hogy a súllyal húzódzkodásom visszatérjen a február-márciusi szintre, és tetszik, hogy ismét vmi program alapján csinálom, pedig általában "spontánabban" gyakorlok. Úgy is menne, de most így lesz ;-) 40 napos easy strength progikkal amúgy is jó tapasztalataim vannak, ez meg elvileg még könnyebb erö program a neve alapján is ;-)
Súllyal húzó mellett kézenállás gyakolás, kézenállásban nyomás és/ vagy fekvötámasz, híd kap szerepet.
Alsótest továbbra sem. Menne, de a józan ész azt mondja, hogy asszimetriával, beszükült mozgástartománnyal nem ajánlott. Hiányzik a pistol nagyon, de annyira nem, hogy tönkretegyem magam, és ne legyek egyszer öreg sportoló ;-) (terv szerint vmikor összel-télen tudok ezügyben lépni majd. Akkor lesz idöm. Gyógytornász, egyéb szakértö kettlebell ismerettségböl, ha kell sportorvos, röntgen, MRI, mittudomén... minden követ meg fogok mozdítani!)

Kis érdekesség:
Vmelyik héten rendeltem szokásos módon vitaminokat, és egy termékmintát kaptam ajándékba.
Edzés elötti formula. Egy kis reklám ;-): Pow3rd
Alapjában nem vagyok híve ezeknek, annak ellenére, hogy kiegészítésként azért vitaminokat fogyasztok, de ez kifejezetten tetszett. A tervezett mozgás elött kb 30perccel beküldtem, és az eléggé kimerült, motiválatlan kedvböl egyszer csak...
Húh, olyan érzésem támadt, hogy 50kg-val  feltépem magam a húzódzkodón, át a padláson, a tetön át egészen az ürbe, aztán amikor visszaértem, akkor kötök egy csomót puszta kézzel a húzódzkodómra, majd az egyik bell fülét is megcsomózom ;-) Aztán mérlegeltem az esetleges anyagi kárt, és inkább maradtam a normál hagyományos gyakorlásnál ;-). Nagyon jól ment, nagyon ott voltam. Ez köszönhetö a benne levö koffeinnek, kreatinnak sejtésem szerint.
Nem tudom, hogy ez nem minösül-e az idegrendszer becsapásának... bár ha felpörget, akkor felpörgeti az idegrendszert is... mindegy, nem filózok, de meló utáni kómázásra jól jönne néha, hogy az ember otthon is használható legyen. Rendszert nem szabadna belöle csinálni, mert hozzászokik az ember.

Más:
Ha idöm engedi, elolvasom a frissen kapott kajálási könyveket:
- Eat stop eat
- Perfect health diet
...aztán a végén az is lehet, hogy két év után abbahagyom a WD-t, és eat stop eat-es leszek. Meglátjuk...

Hosszú voltam, de egy sorral nem lehet újra kezdeni a blogolást ;-) A lényeg, hogy a bolt nem csukott be. Ha nem is napi szinten, de lesz itt forgalom ;-)

A végére meg egy nemrég hallott idevágó poén:

Mennyi fekvötámaszt tud nyomni Chuck Norris?
...
...
...
Az összeset!

:DDDDD

4 megjegyzés:

  1. Szia MáT!

    Örülök a visszatérésednek és gratulálok a második trónörököshöz :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Zoli!
    Én is örülök nagyon.
    El nem tüntem, csak a blogról, illetve az edzés kiesett mint napi/minden másnapi rutin.
    Sajnos, de ahogy írtam is, hasznos, jó dolgokkal telt az idöm, szóval jó volt ez így.
    A kis srác meg hatalmas. Nagy élmény. Persze néha nem fullos, ha a 20perces edzés közben 3-4x is megzavarnak 1-1 sírással, stb, de családos emberként ez van.
    A legideálisabb lenne melóban edzeni, pihenésképpen. Délelött mondjuk. Ez lenne a legjobb. Nem zavarna senki, és friss lennék.
    Mindegy csinálom így, aztán majd meglátjuk.

    VálaszTörlés
  3. Halihó

    Szintén gratulálok!!! :D
    Végre lesz mit olvasni :D
    Már épp írni akartam ,hogy whátsáp? :D

    Kitartás! :D

    VálaszTörlés
  4. Köszi Kami!

    Viszont felejtsd el az olvasást... nincs olvasás bakker, munka van, szóval gyakorolj/eddz! ;-)))

    Amúgy amilyen gyakorlásokat tolok mostanában, szerintem nem fogod lerágni a körmeid az izgalomtól ;-)
    (mindig ugyanazok a gyakorlatok, ráadásul igencsak felhozó fázis, legalábbis a súllyal húzódzkodásnál mindenképp)

    VálaszTörlés